Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

Domates çorbası

Ramazandan kalan tariflerden biride cafefernando da gördüğüm domates çorbası.


Bildiğimiz domates çorbalarından çok farklı.Değişik bir tat...tarife geçiyorum.


malzemeler:


1,5 kilo domates


2 kırmızı soğan (veya kuru soğan)


3 diş sarımsak


10-15 dal taze kekik(ben kullanmadım)


4 çorba kaşığı zeytinyağı


1 çorba kaşığı şeker


deniz tuzu çekilmiş karabiber


3 su bardağı tavuk suyu veya sebze suyu


yapılışı:




Domatesleri ortadan ikiye bölüp, kesili kısımları yukarıya bakacak şekilde diziyoruz.Üzerine halka şeklinde doğradığımız soğanları,taze kekikleri yerleştirip,zeytinyağını gezdiriyoruz.Bolca deniz tuzu(ben kullanmadım eğer sofra tuzu kullanacaksanız fazla dökmeyin) taze çekilmiş karabiberi,1 çorba kaşığı şekeri döküp önceden ısıttığınız 220cc fırında domateslerin üzeri karamelize olana kadar yaklaşık 30 dakika pişiriyoruz.

Pişen domatesleri bıraktığı su ile büyük boy bir tencereye aktarıyoruz.3 su bardağı tavuk suyu veya sebze suyu ekliyoruz.Kaynama notasına gelince, altını kısıp 10 dakika pişiriyoruz.

Tencereyi ateşten alıp blender yardımıyla akışkan bir kıvama getiriyoruz.

Çorbayı süzgeçten geçirip,tekrar blender ile karıştırıyoruz.Tuzunu ve karabiberini ayarlayıp servis yapıyoruz. Afiyet olsun.






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder