Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

Revani

Uzun bir ardan sonra merhaba.Bilgisayardaki sorunlar yüzünden tarif ekleyemedim. Ramazan aynın son günleri ... Allah, oruçlarınızı kabul etsin.Revani vazgeçemediğimiz tatlılardan biridir.Bir kaç tarif deneyip, sonunda Yemekteyiz´deki yarışmacının(hanımefendi nin ismini maalesef hatırlamıyorum)tarifinde karar kıldım.tarife geçiyorum.
malzemeler:
4yumurta
1 su bardağı şeker
1 kase un
5çorba kaşığı irmik
1 çay bardağı sıvı yağ
1,5 çay bardağı yoğurt
1,5 paket kabartma tozu

şerbeti için:

2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu

yapılışı:
Önce şerbeti hazırlıyoruz.Şeker ve suyu 10 dak. kaynatıp,limon suyunu ekliyoruz.1-2taşım kaynatıp şerbeti soğumaya bırakıyoruz.Yumurta ve şekeri 10 dak.çırpıyoruz.Sonra yağı,
yoğurdu ekleyip iyice karıştırıyoruz. Sonra irmiği,unu,(az gelirse 1-2 çorba kaşığı ilve edebilirsiniz)
kabartma tozunu ekleyip karıştırıyoruz.Yağlanmış orta büyüklükteki (ben yuvarlak borcam kulladım) tepsiye hamuru eşit şekilde yayıyoruz. Önceden ısıtmış 180cc fırında pişiriyoruz .Pişen tatlımızın ilk sıcaklığı çıkınca,dilimleyip üzerine soğuk şerbeti döküyoruz.Şerbeti çektikten sonra
istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun.




































































































  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder